Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9001370012   El repte de la tutoria
2018-2019   Curs telemàtic (en línia asíncron). Secundària en general
  
   22/2/2019 - 10/5/2019 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
  
  
  
  
Cost matrícula (Euros)   105
  
Descripció i   Metodologia:   El curs està dissenyat amb la finalitat d’oferir un ventall de recursos, sobretot de tasques i pràctiques, que aprofundeixin en el nostre desenvolupament professional, tot adquirint les habilitats i competències que avui dia necessita qui imparteix la funció de tutor o tutora en un institut. Aquesta formació té com a punts de referència els models pedagògics i teories de l’aprenentatge més competencial del currículum, així com el paper fonamental que adquireix la tutoria en els centres.

El curs està dividit en diferents mòduls. Cada un d’ells serà una guia en l’assoliment dels coneixements necessaris per a dur a terme l’acció tutorial i orientadora sota un model competencial. Cada mòdul està pensat per a la realització de tasques que es podran posar en pràctica a cada centre des del primer dia.
  
Objectius   · Identificar els continguts i objectius de l'acció tutorial dins d'un model competencial enfocat a l'alumnat, les famílies i l'equip docent.
· Plantejar l'acció tutorial com a funció principal de centre i d'equip docent en el marc del model de treball globalitzat.
· Posar en pràctica activitats d’acció tutorial amb supervisió.
  
Continguts   · El paper del tutor o tutora.
· Organització, plantejaments didàctics i indicadors de seguiment de l'acció tutorial.
· Estratègies d'acompanyament personalitzat de l'alumnat.
· Reflexions en equip sobre la tutoria en el model competencial i de treball cooperatiu.
· Estratègies de coordinació amb les famílies.
· Reflexió i aplicació d’activitats d’acció tutorial a l'aula.

Metodologia:
El curs està estructurat en diferents mòduls, on cada un d’ells aprofundirà en un aspecte de l’acció tutorial.

- MÒDUL 1: El rol del tutor/a.
- MÒDUL 2: Activitats a l'aula.
- MÒDUL 3: La tutoria i el treball cooperatiu.
- MÒDUL 4: La tutoria individual.
- MÒDUL 5: Coordinació amb famílies.
  
Avaluació   Els criteris per definir l’aprofitament se centraran en la participació als diferents fòrums, reflexió, producció i aplicació a l’aula o al centre dels continguts treballats.
  
Requisits de  certificació   Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
Per tenir dret al certificat s’hauran de fer totes les activitats plantejades i caldrà la valoració positiva del personal formador quant a l'aprofitament de l'activitat.


Aquest curs, en les seves edicions anteriors, ha estat aprovat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya per activar el perfil professional Diversitat i educació especial. En aquesta edició s'ha sol·licitat el certificat.
  
E-mail   ga.ice@uab.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent